5. juni 2009

Døbbeltvotta fra Tydal

Enda en oppdatering fra påska. TTT her hos meg, ser det ut til. Rakk ikke å bli ferdig med disse før påska var over, men ettersom de ikke skal brukes før neste vintersesong så gjør ikke det noe. Det blir bare enda morsommere å åpne kommodeskuffa i gangen når vinteren er godt igang! Jeg har brukt Rauma 3-tråds garn og pinner nr. 3 eller 3 1/2. Mønsteret er fra 1984, hentet fra Mammas arkiv. Det er å finne i Norsk Husflid nr 1 det året, for de som måtte lure på det.

Vottene har nok fått navnet sitt pga at de er utrolig tykke og varme, både pga måten de er også strikket på, men også pga at de er tovet lett i maskin. Gleder meg til jeg kan ta dem i bruk :)

5 kommentarer:

  1. Dem blei jo riktig så fin!
    Æ har faktisk begynt å strikke sokka til ho mor siden ho driv å stjel mine hele tia :p Vi va i Finland å handla garn forrige lørdag ;)

    SvarSlett
  2. Takk for det, ble slett ikke misfornøyd sjøl :) Hehe, du e nu snill og passe på mordi at ho ikke frys på tærne ;) Men du går ho Bestemor i næringa, det skjønne æ jo! Hehe :) Send bilde når dem e ferdig!

    SvarSlett
  3. Kjempefine, du e no så flink. Æ har faktisk gjort ferdig halsen, strikka et par baby-strømper, e i gang med et ekstra par (for å ha i gavekassa). I tillegg har æ strikka 2 kopptuer, og hakka ei kopptue. Kanskje du må ut å kjøpe bomullsgarn for å strikke kopptuer? Holder også på å strikke grytkluter. Må ha litt ekstra å gjøre. Å så syr æ gardina, da!

    SvarSlett
  4. Jøss, kor flittig du e! Trur ikke du rekk å kjede deg - det e nu helt sikkert :) Kanskje æ må prøve meg på kopptue hvis æ ork, akkurat nu jobbe æ hardt med Bergen-gaven!

    SvarSlett
  5. Hei. Har lett over alt etter oppskrift på døbbeltvotta fra Tydal. Kan du ikke legge ut oppskrifta? Mvh Mari Jensås

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord til meg ♥ Det gjør dagen min ekstra fin :)