13. juni 2010

Selbuvott i jentestørrelse


Her vises atter et prosjekt som ble ferdigstilt under flyttekaoset, denne gangen et par selbuvotter strikket med pinner og garn så tynne som tannpirkere og sytråd - i hvert fall føltes det slik! Jeg gjorde en liten endring og droppet velemansjetten som oppskriften viste, men nå angrer jeg på at jeg ikke også droppet  det mønsteret som er mellom stjernene, dette ble litt rotete synes jeg. Pytt, det får være til neste gang, for alt i alt er jeg fornøyd med disse :) Garnet er nyyydelig og supermykt - og kanskje er vottene ekstra slitesterke ettersom garnet inneholder nylon.

Dette er mitt første arbeid fra boka Selbuvotten av Terri Shea, og jeg må si jeg er litt småskuffet over denne boka. Jeg synes bildene er lite inspirerende, og fargene som er brukt er ikke helt min smak. I tillegg synes jeg garnet som er brukt på modellene ser litt "slaskete" ut, og bildene viser skeivheter og småfeil. Jeg synes det er så synd at disse småtingene ødelegger helhetsinntrykket, selv om arbeidet til slutt blir nydelig! Dette er min personlige mening - for all del - men jeg tør å si at jeg ikke er den eneste.

Jeg avslutter med et lite detaljbilde, selv liker jeg spesielt godt mønsteret inni votten :) Til alle som stikker innom ønsker jeg en riktig fin søndag! Også kan jeg jo spørre om det kunne vært interessant med en give-away her på bloggen etter hvert? Jeg har noe småpjusk liggende som egner seg som gaver :) Jeg ser jo på statistikken at det stadig er nye besøkende, men det er kun nærmeste familie og venner som tar seg bryet med å kommentere. Skjerpings! ;)



Mønster: Boka Selbuvotten av Terri Shea
Garn: Arwetta Strømpegarn (classic) fra 123, fargene denimblå (nr. 143) og chokolade (nr. 975)
Størrelse: jentehånd eller liten damehånd
Pinner: 2 og 2,5


post signature

2 kommentarer:

  1. jada, mamma kommenterer! Vottan e kjempefine, æ har sett dem i virkeligheta!

    mamma

    SvarSlett
  2. Du e så flink :))

    Ska bli flinkere å kommentere :o)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord til meg ♥ Det gjør dagen min ekstra fin :)