8. august 2012

Teststrikk: Magic Troll Vest


Det er helt utrolig hva denne bloggverdenen kan føre med seg! I sommerferien fikk jeg tilbud om å teststrikke mønsteret Magic Troll Vest, som er skrevet av Eline bak bloggen Småtikken og meg. Jeg takket ja og hev meg rundt i jakten på pinner og garn. Når man er på sommerferie er utvalget noe begrenset, men heldigvis fant jeg noe passende i kofferten min; Nøstebarngarn i fargen petrol.


Eline ville gjerne at jeg skulle strikke vesten ensfarget, og jeg valgte at den skulle passe en gutt på 1-2 år. Og ikke før etter at jeg hadde takket ja til oppgaven, fikk jeg vite at mønsteret var på engelsk ;) Nja-ja, tenkte jeg, men det viste seg faktisk å bli helt uproblematisk. Jeg strikker sjeldent etter engelske mønstre, men min erfaring er at det som regel ikke er vanskelig i det hele tatt! Oppskriften er velskrevet - tydelig og grei å strikke etter og vesten er supersøt. Resultatet ble veldig bra og det ble lite trådfesting til slutt :)


Knappene er hentet fra en gammel nedlagt butikk på et ørlite sted i Nordland. Svigermor sendte meg en ladning for lenge siden, og først nå kom to av disse til sin rett. Perfekt farge og passe retro! :)

Ønsker du også å strikke denne fine vesten? Nyfødt-størrelsen er gratis og kan lastes ned her, mens de øvrige størrelsene fås kjøpt her.

Mønster: Magic Troll Vest av Eline Bang-Abelsen
Garn: Dobbelt totråds Nøstebarngarn, ca. 80 gram totalt
Størrelse: 1-2 år
Pinner: Nr. 5

post signature

7 kommentarer:

  1. Kjempefin vest, og kul farge :-)

    SvarSlett
  2. Så flott!!
    Jeg kjøpte oppskriften til denne for et par dager siden :) falt pladask for den..
    Har vært litt spent på å strikke etter engelsk oppskrift - godt å høre at det er enkelt :)
    Fargen er lekker!

    SvarSlett
  3. Den ble jo kjempesøt! Og knappene gjorde seg virkelig☺
    Utrolig hva denne bloggverdenen kan føre til ja!

    SvarSlett
  4. Så utrolig søt den ble! Heldige deg som fikk prøve :) jeg klør litt etter å prøve meg på den minste siden hun la den ut på norsk ;)

    SvarSlett
  5. Helt nydelig! Tror dette blir mitt neste vesteprosjekt til snuppis, må bare gjøre ferdig noen andre små vester først. Ser for meg at det blir perfekt med vest over body til barnehagehøsten! :)

    og FOR en fantastisk farge! SÅÅÅ fin!

    SvarSlett
  6. Så fint innlegg:-) Tusen takk for all hjelp med vesten, det var virkelig snilt av deg. Og vesten ble jo knallfin i blå:-)Jeg skal få oversatt den til norsk, må bare få tid....

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord til meg ♥ Det gjør dagen min ekstra fin :)