25. august 2012

Heklet lyslykt i alpakka


Høstkveldene har kommet med sitt stummende mørke, og husets kriker og kroker skriker etter koselige stearinlys for å få en lunere stemning i stua. Naturmaterialer gir litt ekstra varme til interiøret, perfekt på denne årstiden. I går fant jeg en passende rest i i garnlageret, som satte i gang inspirasjonen hos meg :)



Jeg tok heklekroken fatt og heklet "passelig mange" fastmasker frem og tilbake til det var "passe langt" og sydde sammen til slutt. Det er rett og slett bare et helt vanlig melkeglass som skjuler seg under alpakkaen. Jeg håper det tåler varmen fra telyset, men det finner vi vel tidsnok ut av? ;) 



Jeg synes stadig jeg får brukt opp små rester, men merkelig nok så blir det aldri tomt i garnlageret. Og jeg har heller ikke verdens største lager, akkurat - kun en skuff i garderobeskapet. Jeg er sikker på at det er noen som er innom og fyller opp lageret mens jeg sover ;)

Sandnes Alpakka, 14 g
Heklekrok nr. 3,5

post signature

5 kommentarer:

  1. Disse garnlagerene blir vel aldri tomme... ?? Iallefall ikke mitt *sukk* :)
    Dette var en god ide - det ble kjempe koselig!
    God helg,
    klem

    SvarSlett
  2. En av de fineste lyslyktene jeg har sett :)
    Jeg har heller ikke det største garnlageret, men jeg er så dårlig på å finne ut hva kan bruke rester til, derfor ender jeg alltid opp med en del :)

    SvarSlett
  3. Skikkelig fin va dem, og for nån stemningsfulle bilda :)

    Trur du må kurse meg litt når æ kommer på husmorsferie :)

    SvarSlett
  4. Er det ikke gøy å ha garnlager da?? Synes det jeg☺ og mitt er absolutt ikke av de største altså..

    Lykta di ble kjempefin! Vi trenger lys i alle kroker nå utover☺

    SvarSlett
  5. Kjempefin lykt! Liker så godt garn med 'naturfarger' til interiør-strikkating. Eventuelt heklating :)

    Denne likte jeg! ♥

    Klem

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord til meg ♥ Det gjør dagen min ekstra fin :)