21. november 2010

Selbuvotter til baby


En liten reprise er gjennomført og nå har gutteversjonen av disse babyvottene sett dagens lys. Jeg brukte pinne nr. 3 i stedet for 3,5 for at vottene skal passe bedre til en nyfødt liten novemberpjokk, og ikke en på 9-12 mnd som oppskriften er ment for. Blåfargen gjengis ikke helt som den er i virkeligheten, men bildet nederst til høyre er det som er mest riktig.

Garnet har jeg fått av bestemora mi, som mente at det var litt for fint til at hun skulle bruke det. Så spørs det da, Bestemor, om disse vottene er fine nok? Hos meg er denne oppskriften en av mine absolutte favoritter - jeg synes vottene er så utrolig søte! Og for dere der ute som har opptil flere fulle kurver med garn, så er dette prosjektet å anbefale. Med sine 26 gram inkludert dusker og bånd er det et perfekt garnslankingsprosjekt!

Nå venter gulrotkaka på meg - den lukter ferdig!! Her skal søndagen nytes sammen med kakelystne strikkevenninner :)

Mønster: Traditional Child Mitten
Garn: Robust fra Idena, og litt rester av hvit babyull
Størrelse: Fra nyfødt og oppover
Pinner: 3

post signature

16 kommentarer:

  1. Kjempefine votter! Har selv en venninne som straks skal ha baby, ikke utenkelig at disse blir lagt opp på pinnene!

    SvarSlett
  2. De var helt nydelige, flott mønster og fasong:) Heldigen det barnet som får den gaven av deg:)

    SvarSlett
  3. Skikkelig flotte votter! Og, kan ikke skjønne annet enn at bestemoren din skal nikke samtykkende til spørsmålet om disse er fine nok for garnet:)

    SvarSlett
  4. Like flotte som alltid! Jeg har jammen et par guttevotter liggende jeg også. De er så skjønne og små!

    SvarSlett
  5. Åh... nydelige!!!!! Og takk for at du linker oppskriften, du skal ikke se bort i fra at de dukker opp her hos meg også :)
    Jannike

    SvarSlett
  6. Nydelige votter. Sliker er jo bare kjenpegode! Flink er du!

    Klem

    SvarSlett
  7. Så utrolig fine!!
    Har faktisk tenkt litt i de baner å strikke et par til min lille skjønning. Men det lar visst vente på seg enda.

    Ha en flot kveld
    Klem Janne Merethe

    SvarSlett
  8. For noen nydelige votter. Jeg sitter å leter etter votter i lånte bøker fra biblioteket. Kanskje jeg skal prøve meg på disse.....hmmmm.

    SvarSlett
  9. Nåååhh så nuddelige! Skulle nesten hatt et par slike til neste vinter, som kan holde minsten varm. FLink du er!

    Klem, Camilla.

    SvarSlett
  10. For et utrolig vakkert vottemønster :)
    Nydelige votter !

    SvarSlett
  11. Finner ikke oppskriften jeg..

    SvarSlett
  12. Utrolig fine votter :D
    Disse likte jeg virkelig..

    SvarSlett
  13. Heia:) åå, der va jo sånne votta æ hadde lyst å strikke, dem e kjempefin!

    SvarSlett
  14. Hvordan får jeg tak i oppskriften på disse?

    SvarSlett
  15. Hvordan får jeg tak i oppskriften på disse?

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord til meg ♥ Det gjør dagen min ekstra fin :)