14. november 2010

Lommetøfler på rundpinne



Det kan dukke opp mye rart når man laster inn bilder, dersom det er lenge siden sist gang man gjorde det. Disse lommetøflene lyste mot meg da jeg i dag plugget kameraet til maskinen, og dermed rykket de frem i køen og havnet foran det som jeg egentlig skulle vise frem i dag ;) 

Forrige gang jeg strikket lommetøfler lovte jeg meg selv å bruke et annet mønster ved en eventuell neste gang. Mønsteret jeg brukte denne gangen er uten montering, og gjør at en kun har to tråder å feste til slutt - genialt! (Såfremt man ikke må bytte tråd underveis, og i tillegg finner på å strikke inn en stripe.. Kremt...) Denne metoden krever at man enten strikker eller masker sammen tøflene på undersiden av "foten". Jeg falt for alternativ 1, men dersom noen vet hvordan man masker sammen ribbestrikk så gi gjerne lyd fra dere, for det vil jeg lære :)

Garn: Silke Alpaca fra Garnstudio
Størrelse: Onesize
Pinner: 4

post signature

10 kommentarer:

  1. Kjekke, de må jeg prøve å lage:) Garnet ser deilig ut. Ha en fin kveld:)

    SvarSlett
  2. Disse skal lages i bursdagspresang! Kjempefine var de...

    SvarSlett
  3. Kjempefine og jeg likte fargen godt!

    Takk for kommentaren i bloggen min:-) Jeg tror fuglene spiser kokosen også, så når de er ferdig med frøene går de vel over på kokos:-)

    SvarSlett
  4. Så fine!
    Digger sånne lommetøfler altså!

    Flink du er
    Klem Janne Merethe

    SvarSlett
  5. Takk for hyggelig besøk i bloggen min!
    Man må passe på å ikke slite ut strikkerene ;-)
    Deilige tøfler!

    SvarSlett
  6. Hei! Så hyggelig at du har tittett innom bloggen min, og takk for den trivelige kommentaren. Det blir jeg så glad for:-) Synes disse tøflene du lager er skikkelig kule! Tror jeg må føye dem til lista over ting å prøve ut!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord til meg ♥ Det gjør dagen min ekstra fin :)