13. april 2011

Vårfarger og kreativitet


I takt med at det hvite forsvinner fra bakken, forandres omgivelsene fra kontrastfylt og pent til kjedelig grått. Lavtrykket tynger, regnet øser ned og skylaget ligger omtrent på skuldrene våre - i hvert fall har det vært slik her vi bor. Med dette kommer behovet for å friske opp med herlige vårfarger, og her er mitt bidrag; lekre gryteunderlag med farger som gir håp om at lavtrykket skal letne, og jammen ser det ut til at det er i ferd med å skje!

Som så mange ganger tidligere har jeg igjen funnet inspirasjon i Blogglandia, denne gangen på bloggen knittingalot. Hva inspirerte oss før bloggene, egentlig? Disse gryteunderlagene er en genial idé spør du meg, og det er fine gaver som passer fint inn under temaet på Nøsteblogg denne måneden. Og hva trenger man? Tja, en neve filtkuler, for eksempel fra Søstrene Grene til slikk og ingenting, og litt nylontråd fra en hobbybutikk.


Jeg laget to versjoner av gryteunderlagene; Over ser dere den som krevde litt tid og som dro nytte av kjærestens praktiske evner og strategiske tankegang, og bildet under viser ett sett som passet litt bedre til undertegnedes utålmodighet ;)


Med dette ønsker jeg dere alle ei fin før-påskehelg, her blir det nok litt håndarbeid og nøye planlegging av hvilke strikkeprosjekter som pakkes til påskeferien!

post signature

18 kommentarer:

  1. stilige!!!! Får man kjøpt disse kulene ferdige noen steder?
    ha en flott uke!

    SvarSlett
  2. Så kule gryteunderlag! Jeg er imponert over alt hva som kan lages! Kjempeartig!
    :)

    SvarSlett
  3. Oi, så kule!! Skikkelig fargeklatter på middagsbordet! Ja, hvor fant vi inspirasjon til prosjekter før i tiden;-) ?

    Fin torsdag til deg.

    SvarSlett
  4. Imponert over alt du kommer over og hva du får til!!!!

    Fargerikt er hva vi trenger nå, kjempestilige!!!

    Fine kvelden til deg:)

    SvarSlett
  5. Kjempestilig! Dette er noe annet enn de kjedelige kork-underlagene som brukes her i huset...!

    SvarSlett
  6. Det var en kreativ og fargerik løsning på gråe omgivelser. Stilig!

    SvarSlett
  7. Nei... si det? Hva inspirerte oss før?? :) Jeg elsker all den inspirasjonen jeg finner i alle de flotte bloggene!
    Og disse er jo virkelig en av de gode ideene! Så stilige de er :)

    God planlegging av strikektøy til ferien :)

    klem

    SvarSlett
  8. Så stilig den var. Utrolig hva man kan finne av ideer.

    SvarSlett
  9. Slike kuler trenger jeg, også.. *smiler og nikker*
    Flotte gaver!

    SvarSlett
  10. Så utrolig tøft, du er jammen kreativ! :)) Kjempestilig! Ha en god helg og påske! Klem fra Katrine

    SvarSlett
  11. Åh, kjempetøffe!! Slike vil jeg og ha :) Utrolig lekre farger også.

    God påske :)

    Klem

    SvarSlett
  12. Så kreativt! Og så herlige vårfarger! Skikkelig stilige fargeklatter.
    Ja, blogger gir masse inspirasjon, det er helt sikkert.
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  13. KJempesmart! Dekorativt og praktisk på ein gang. God påske til deg! Kos deg med strikkeprosjekta og fridagane :)

    SvarSlett
  14. KJempesmart! Dekorativt og praktisk på ein gang. God påske til deg! Kos deg med strikkeprosjekta og fridagane :)

    SvarSlett
  15. Kjempestilige bordskånere! Det ligger noe til deg i bloggen min :)

    SvarSlett
  16. Utruleg stilige, å så herlige fargar. Det trenge vi etter en lang vinter. God påske.

    SvarSlett
  17. Så herlig! Kult å ha en slik på bordet da!

    SvarSlett
  18. SÅ fine! De skal garantert lages her i huset. Lillebror tygger opp de vi har i kork...

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord til meg ♥ Det gjør dagen min ekstra fin :)