5. april 2011

Lesergaven er overlevert!


For litt siden fikk jeg sendt avgårde en pakke som var lovt bort allerede i januar. Jeg lovte Siren en lesergave i mitt årsoppgjør, og nå har gaven funnet frem til mottakers tær. En mer lykkelig mottaker skal man lete lenge etter, for responsen jeg fikk både på mail og i et eget innlegg på bloggen hennes var virkelig overveldende! Siren sier hun ikke er noe til mønsterstrikker, og da er det ekstra gøy å kunne glede henne med et par ankelsokker/tøfler i Selbumønster!

Også må jeg jo si at det var utrolig gøy (flaks?) at gaven passet. Jeg tenkte mange ganger mens jeg strikket at jeg er jammen rar som strikker noe som skal passe til et menneske jeg aldri før har møtt, men utrolig nok satt gaven som hånd i hanske - eller som fot i tøffel om du vil!! ;) Jeg måtte jukse litt på slutten ettersom tøflene ble litt for korte når jeg fulgte mønsteret - derfor har jeg diktet litt fremme på tåa. I tillegg var mønsteret egentlig en russesokk, dermed ble det litt juks for å få endret den til en ankelsokk. Resultatet er en gave som ingen har maken, og det er jo sjelden negativt!

Mønster: Rauma LVS-3, Oppskrifter på lue, votter og strømper
Garn: Arwetta Strømpegarn (classic), fargene denimblå (143) og chokolade (975)
Størrelse: Dame
Pinner: 2,5 og 3

post signature

10 kommentarer:

  1. Heia:) Jeg så de nydelige sokkene dine inne hos Siren og synes det var en genial ide! Så hyggelig å bli satt pris på!!

    Fine kvelden til deg:)

    SvarSlett
  2. Utrolig fine - heldige Siren! Og kjempegøy når noe man har laget blir tatt så godt i mot.

    Og tusen takk for utrolig hyggelig kommentar hos meg, ble kjempeglad, jeg!

    Klem fra Maria!

    SvarSlett
  3. Åh, de er så lekre! Jeg beundret de inne hos Siren :)
    Og så bra at de passet som fot i tøffel, hihi ;)

    Klem

    SvarSlett
  4. Kjempefine!! Er så utrolig imponert over alt du lager!
    Ser utrolig vanskelig ut med slikt mønsterstrikk og attpåtil på såpass små plagg som sokker er ... :-)

    Heldig er hun som fikk disse!

    SvarSlett
  5. Ser at du har fått flere award's, men har en til deg jeg også, på bloggen min! ;)

    Utrolig fine sokker forresten. :)
    Flinke, flinke deg. :)

    SvarSlett
  6. Så utrolig fine sokker, og ikke minst så hensiktsmessig med en ankel-løsning. Skjønne godt at mottakeren ble fornøyd jeg:)

    SvarSlett
  7. Kjempefine! Heldig hun som fikk de:-)

    SvarSlett
  8. Herlig! Innommed en fredagsklem til deg:)

    SvarSlett
  9. Så flotte sokker!
    La meg til som følger jeg:)

    SvarSlett
  10. For noen fantastisk kule sokker! Sånne man skulle hatt i Australia, når det er kaldt på gulvet men varmt i lufta. Registrert julegaveønske!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord til meg ♥ Det gjør dagen min ekstra fin :)