2. mars 2010

Babyvotter med mønsterstrikk




Lille prinsesse Mina (7 1/2 mnd) har fått en overraskelse i posten fra strikkegudmora si. Få dager senere tikket det inn en MMS med bilde av en tydelig fornøyd snuppe på trilletur med nyvottene på, sånt varmer et gudmorhjerte!

Mønsteret er fra Randi K Design, og heter "tradisjonell barnevott uten tommel, str. 9-12 mnd". Garnpakke kan kjøpes her, men jeg valgte å kjøpe kun mønsteret herfra. Garn har man alltids liggende :)



Vottene strikket jeg av noen rester jeg hadde liggende av hvitt og rosa Dale Baby Ull, og det var slett ikke store mengdene som skulle til. Til et par strikket på p 3,5 brukte jeg til sammen 28 g garn, og dette er inkludert både dusker og tvinnet bånd. Klapp på skuldra for garnslanking - alle monner drar!

3 kommentarer:

  1. De va jo utrulig søte, ikke rart at mora ble glas!

    mamma

    SvarSlett
  2. Takk! Morsom å lage og det gikk utrolig kjapt!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord til meg ♥ Det gjør dagen min ekstra fin :)