2. mars 2010

Tanteguttgaver


I disse garnslankingstider fant min samboer meg plutselig med en stooor pose nyinnkjøpt garn. Den måtte såklart forklares! Når ei lita frøken fikk gave, så måtte jo gullguttene til tante også få ;) Og det er da lov å handle inn garn dersom man bare måtte strikke noen gaver, og ikke hadde garnet liggende? Joda, det er lov, det... Selv om sånt gir rester...


Men se så fine de ble da! Guttene var mildt sagt elektriske - ordet "kuuult!!!!" ble ropt ut med 100 % engasjement, og dette var tanta mer enn fornøyd med å høre! Det skal sies at mamma´n også syntes disse tova sitteunderlagene var utrolig stilige :) Noen kjenner sikkert igjen mønsteret, det er altså den samme kyllingen som jeg viste i dette innlegget fra januar. Gullars og Eggulf ble hasteferdigstilt i de sene nattetimer på min bursdag, ettersom de skulle ut å fly sammen med meg til Trondheim morgenen etter. De er litt ulike sammenlignet med sin storebror Albert, ettersom jeg denne gangen brukte Fritidsgarn og p 7 (med noen få justeringer underveis) i stedet for det ullgarnet som fulgte med garnpakken.


Disse, og babyvottene i forrige innlegg, hlører til februarproduksjonen for i år. Den er jeg i grunnen godt fornøyd med, ettersom jeg har hatt en del å henge fingrene i denne måneden. Jeg har vært mye på reise i forbindelse med masteroppgaven jeg skriver på, vi har hatt besøk av min venninne fra Stavangertraktene og jeg har brukt tid på å forberede min egen bursdagsfeiring. Dermed har jeg jevnt over hele måneden hatt litt for lite tid på baken i sofakroken i strikkende posisjon, men jeg antar og håper at mars vil bli litt bedre - kanskje skal jeg bruke litt tid på å sove også, vi får se ;)

2 kommentarer:

  1. Artige kara, di der, tru om dem får bli med på Alta-tur'n?
    Hørte rykter om at de va populære.

    Mamma

    SvarSlett
  2. Dem sa at de skulle få bli med oppover! Forelpig pryde dem stua der dem sitt i de to små lenestolan :D

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord til meg ♥ Det gjør dagen min ekstra fin :)