10. april 2011

Bursdagsvafler


Like før helga hadde ei god venninne av meg bursdag, og hva passer vel ikke bedre enn vafler på bursdagen?! Jeg falt pladask for G-Anette sin versjon av vaffellua fra Pickles, strikket i Freestyle. Jeg tror jeg kan garantere at garnet er kløfritt, i hvert fall mente kjæresten at en lue i Freestyle kunne (til og med) han overleve å ha på hodet. Betyr det at han ønsker seg lue, kanskje?

Jeg gjorde ikke de helt store endringene på oppskriften, annet enn at jeg avsluttet en mønsterrapport tidligere og brukte pinne nr. 3,5. Konklusjonen er at jeg ønsket egentlig å beholde lua selv, så det ser ut til at oppskriften må tas frem igjen når høsten nærmer seg. Først skal det produseres nyfødtgaver i stor skala, 2011 er visst det store babyåret! God søndag til dere alle, og velkommen til nye følgere! :)

Mønster: Vaffellue fra Pickles
Garn: 73 g Freestyle fra Dalegarn
Størrelse: Onesize
Pinner: 3,5

post signature

9 kommentarer:

  1. den ble kjempe flott! Likte fargen. Og freestyle var ett godt alternativ :) en flott gave rett og slett. ha en flott uke!

    SvarSlett
  2. Knallfin lue til heldig mottager!!! Her går det i pannebånd, også greie gaver og gi:)

    God neste uke til deg:)

    SvarSlett
  3. Lurt å bruke Freestyle! Den ble veldig flott!

    SvarSlett
  4. Flott lue med et herlig mønster! Denne må du strikke til deg selv etterhvert:-)

    Fin fredagskveld til deg:)

    SvarSlett
  5. Flott lue. Du får se min utgave i neste bloggeinnlegg, har akkurat overlevert ei vaffellue i bursdagsgave jeg også:)

    SvarSlett
  6. Åh, så gøy å kunne inspirere litt da.. :) Men den luen er bare kjempeflott! :) Jeg kan avkrefte at freestyle ikke klør... Det klør hvertfall på meg, men så er jeg helt forferdelig klø'ete av meg da. Min vaffel-lue havnet hos en fornøyd svigermor :)

    Klem

    SvarSlett
  7. Lekker lue! Den var skikkelig stilig. :)

    SvarSlett
  8. Den ble jo bare rålekker! Fin farge, som passer til det meste. Her lenge hatt lyst til å strikke denne lua, men det har enda ikke blitt noe av. Virker som den er populær i blogglandia, kommer titt og stadig over den!

    Tusen takk for tipset ang. montering/syinga!

    SvarSlett
  9. Du er bare RÅÅÅÅ med de strikkepinnene dine, kvinnfolk!!!:D Himmel, jeg blir like imponert hver eneste gang jeg stikker innom deg:)
    Skulle ønskt jeg hadde klart halvparten!
    Nyt kvelden:)
    Stor klem

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord til meg ♥ Det gjør dagen min ekstra fin :)