4. november 2011

Tilbehør til lilleskatten


Det ble en del garn til overs etter heldressen i forrige innlegg, dermed fikk tantes lille skatt matchende lue og votter. Lua passet fint på vei hjem fra sykehuset, så den er nok snart ute av garderoben - det er vel mulig at tanta må fyre igang pinnene igjen. Vottene har jeg også sett i bruk (og det varmer et strikkehjerte!), de passer nok enda leeenge.


Den første lua jeg strikket havnet i gavekassa, ettersom den ble omtrent prematurstørrelse etter en ørliten bom fra min side. Likevel var der garn nok til en lue nr. 2, og det jeg har igjen holder vel til en nr. 3 også ;)

Vottemønsteret er en stor favoritt hos meg, jeg synes det er så enkelt og pent. Denne gangen endret jeg litt i starten og valgte vanlig vrangbord i stedet for hullrad, bretting og knyting rundt håndleddet. Jeg strikket også en i-cord snor mellom vottene (ca 60 cm), slik at de ikke så lett forsvinner hvis de skulle ramle av en vilter barnehånd. Fornøyd!



Mønster: #1936 Lettstrikka babylue fra Nøstebarn og tradisjonell barnevott
Garn: Dale babyull
Størrelse: 0-3 mnd (lue) og ca. 3-9 mnd (votter)
Pinner: nr. 3

post signature

13 kommentarer:

  1. Nydelige vottar og hue. Kjekt å ha ei hue i gavekasse også :-)

    SvarSlett
  2. For en nydelig dress i forrige innlegg! Og fint tibehør :)

    SvarSlett
  3. Du er så flink! Nydelige luer og votter. Mønsteret på vottene er virkelig fint ja:-)

    Riktig god helg til deg:-)

    SvarSlett
  4. Rett og slett nydelig!

    God helg,
    klem

    SvarSlett
  5. Fine saker! De vottene var jo bare helt skjønne =)
    Mvh Siv

    SvarSlett
  6. Nydelig tilbehør! Flink du er!

    God helg!

    SvarSlett
  7. Så heldige tantebarn du har. Falt helt for dressen og vottene. Mulig jeg må gå på frierferd til noen som kan strikke nå ;)

    SvarSlett
  8. Så utrolig søte miniatyr votter!! Tror nieesa må få sånne til jul, altså! Takk for tips! ekstra raskt og kjekt å strikke småvotter som ikke engang skal ha tommel! Og lurt med snor i mellom dem, så trenger travle småbarnsforeldre bare å leite etter en vote enhet... (o:

    SvarSlett
  9. Kjempefint sett! SÅ herlig når garnrester blir til så flott ekstra-plagg! :)

    Ha en fin søndagskveld
    Klem

    PS - I-cord, vanskelig eller ikke?

    SvarSlett
  10. Nydelige og ikke minst praktiske votter. Og imponert over dressen i forrige innlegg også. Kjempefin. :)

    SvarSlett
  11. Så kjekt med slike praktiske plagg. Dressen i forrige innlegg var utrolig flott.

    SvarSlett
  12. Superlekkert tilbehør! Fine detaljer og perfekt strikket som vanlig. :-)
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  13. Nydelige votter. De er geniale, og varmer nok godt på kalde vinterdager :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord til meg ♥ Det gjør dagen min ekstra fin :)