5. mai 2011

Hyttegaver og gavelager

I min familie florerer det av snille tanter og onkler, og hver av dem har koselige hytter med åpen-dør-policy. Vi har mange ganger "sjekket inn" når eierne selv ikke har vært til stede, og det er ikke langt mellom middagsinvitasjoner når de selv er på hytta. Og dersom det er slik at man bare dumper tilfeldig og uventet innom på besøk, så er det heller ikke uvanlig at det pågår grilling eller andre spiserier - og da tar det kort tid før man selv sitter midt i matfesten!

Hjerterom fortjener litt oppmerksomhet, og hyttepåske + ruskevær + basselusker = mor&datter-stund med kreative utfall. Koselig! Jeg koser meg med å bruke litt tid på å lage noe som jeg selv synes passer fint inn hos mottakeren. Og skal man tro tilbakemeldingene jeg fikk, så var de respektive hytteeierne nokså fornøyde med påskegavene.

Tante Lilla liker å følge trender, og er mildt sagt opptatt av at ting skal matche - også på hytta! Lekkert er det, og denne bordskåneren er tenkt å matche den lilla stilen hun har valgt:


Tante Påske er nærmeste hyttenabo og har en tradisjonell og koselig hyttestil. Hun har en del rødt på hytta si og denne bordskåneren i rødlige og friske farger, som samtidig kan fungere som påskepynt, passer nok bra:


Onkel Middag er en racer på matlaging, og har en hel skokk med sultne barn, svigerbarn og barnebarn. Likevel er det alltids plass til flere rundt hans bord, og enhver skal kunne finne noe som passer sin smak - denne bordskåneren representerer mangfoldet rundt matfatet!


Tante Gudmor har for kort tid siden ferdigstilt rehabiliteringen, og er nok klar for å sette sitt eget preg på hytta si. Hun fikk en av bordskånerne fra forrige "kolleksjon", det samme gjorde vår egen hytte. Disse kan dere se her.

Fortsatt hadde jeg noen filtkuler igjen, og disse ble til på null komma svisj en fredags ettermiddag og havner nok på gavelageret. Den nederste har mamma laget, så den beholder jeg nok selv :) Hvilken er din favoritt?!


Og dere: tusen takk for hyggelige kommentarer som stadig dumper inn i innboksen. Det er like koselig hver eneste gang, og dere gjør meg så glad! 

post signature

9 kommentarer:

  1. Herlighet så vakre! Og for noen nydelige fargekombinasjoner!

    SvarSlett
  2. Hei Synnøve!
    Så utrolig fine! Virkelig lekre alle sammen! Den nedeste var ordentli mine farger. Herlig :)

    Ha en super kveld og kommende helg
    Klemmer Janne Merethe

    SvarSlett
  3. Du er så god til å formulere deg at du burde jobbe med noe i den duren!! Utrolig søte alle i hop, men min favoritt er nok den i blåtoner..:)

    Dere er heldige som har så mange hyttevenner med hjererom!! Vi har selvsagt det vi også, men vi har en liten familie:)

    Ha en herlig helg:)
    Klem:)

    SvarSlett
  4. Så mange herlige gaver, som jeg godt kan forstå falt i smak til de mange heldige hyttemottakerne. Min favoritt vet du nok hvem er, og jeg vil si den i rosatoner øverst til venstre. Den var veldig fin den som mammamn din hadde laget også:) Tror nok en slik vil passe fint inn på mitt kjøkken også;) Klem!

    SvarSlett
  5. Hei herlige menneske!!!:)
    Går det an å skrive så koselige kommentarer som det du gjør???:)
    Du snakker om bakoversveis - mitt hår ligger klistret bakover etter den kommentaren!! Tusen takk - og så kos at du likte rommet:) Vi har brukt litt tid på å klekke ut ideene, og da er det alltid gøy når det funker i praksis!:)
    Men jeg må nå virkelig si at du imponerer meg også stadig vekk! Du er så flink! Jeg DIGGER gryteunderlagene! Spesielt det lilla og grå;)
    Ha en herlig kveld, skjønnas!;)
    Stooor klem:)

    SvarSlett
  6. Så kjekke gåver! Finfine bordskånarar i herlege fargar. Den som hadde hatt ein liten haug med ullkuler...

    SvarSlett
  7. Så stilige! Superfine gaver, og særlig når du gjør det så personlig. Jeg har lilladilla, jeg da. :) Falt pladask for de fine lillafargene.

    SvarSlett
  8. Åhh, herlige farger! Nå ble jeg inspirert.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord til meg ♥ Det gjør dagen min ekstra fin :)