15. oktober 2011

Lange strømper til baby


Gaveeska er alltid kjekk å ha når det går litt hektisk for seg. "Plutselig" hadde en god kollega fått ei lita snuppe, og like "plutselig" var den lille familien på vei hit på besøk. Også denne graviditeten varte i omtrent 9 måneder, som svangerskap flest... Og den nyfødte hadde rukket å bli vel en måned gammel før vi fikk se henne, men som sagt; det hele kom litt brått på meg. Hva er vel mer kjekt da enn å kunne grave i gaveeska og finne et par søte lange strømper i hvitt og babyrosa? Det hastet med fotografering, så dagslyset rakk jeg ikke. Gult lampelys måtte duge denne gangen.

Strømpene er strikket høsten 2008 - det er leeenge siden, det! Hele 3 år siden! Den spede begynnelsen på min strikkekarriere, og et av mine første forsøk på mønsterstrikk. Mon tro hvorfor de har brukt så lang tid på å komme seg ut av gaveeska? De har nok bare ligget nederst og ikke vært synlig, rett og slett, for det er ikke noe galt med dem.

Det er litt utfordrende for meg å huske detaljer fra produksjonen, så jeg sier bare; ca str. 12 mnd (?), babyull og små pinner. Oppskriften er en papirkopi av et av mammas mange utklipp fra ukebladet Hjemmet. En god favoritt fordi de varmer så godt oppover leggen og strømpene sitter derfor som støpt på viltre små tåfiser :)

Og høstgenseren? Joda, siste innspurt nå - håper å kunne felle av i kveld!

post signature

12 kommentarer:

  1. de var nydelige!! Er så fint og praktisk med slike strømper på babyer :) ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Åhh, så fine babystrømper! Så godt at de endelig fikk ett nytt hjem til små føtter:) Synd hvis de skulle ligget lenger uten at noen så de;)

    SvarSlett
  3. Søte strømper:-)

    Ha en fin kveld videre!

    SvarSlett
  4. Disse knestrømpene var lekre. Så kjekt å kunne gi bort noe heimelaga. Det er alltid godt å ha noe på lur. Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  5. Kjempe flotte babystrømper :)
    Heldig de som får en så flott gave til babyen sin !

    SvarSlett
  6. Utrolig søte babystrømper! Kjekt med en ferdigkurv en kan grave litt dypt i når tia går ifra en.

    SvarSlett
  7. Kjempefine! Lurt å ha noe liggende ja. Kjenner til det der :-)

    SvarSlett
  8. Så skjønne! Gavekasse er lurt, jeg har en ganske skranten en liggende, babyer kommer i flokk i vennekretsen, så det blir plutselig så veldig tomt i kassa...

    SvarSlett
  9. Så søte de var :-)
    og så mye annet flott du har strikket :-)

    SvarSlett
  10. jättefina babystrumpor :)

    SvarSlett
  11. De sokkene var KJEMPE fine :-)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord til meg ♥ Det gjør dagen min ekstra fin :)