28. september 2011

Kosekanin, del 1


Jeg har blitt tante igjen! I den anledning ligger denne kosekaninen trygt i armkroken til en fersk guttebaby på intensivavdelingen. Han fikk en litt tøff start, og får derfor litt ekstra oppfølging. Tantes lille skatt er en stor og sterk pjokk, og passer definitivt ikke lua som jeg viste i forrige innlegg. Lua ble likevel fullført og kommer nok godt med som velkomstgave hvis det skulle dukke opp en bitteliten en.


Vi må vente en liten måneds tid før vi får hilse på, rett og slett fordi vi bor så langt unna. Men strikking, det lar seg fint gjøre på avstand, så her går pinnene! Denne velkomstgaven ble imidlertid strikket allerede i sommer, mens sola varmet godt i Nordland. Jeg brukte bomullsgarn fra Søstrene Grene, et mykt, billig og godt garn som jeg gjerne velger igjen. Kaninens hode er fylt med ca. en meter garn, og kosekluten kan derfor vaskes på 60 grader i vaskemaskin. Praktisk!

Kosekanin del 2 kommer senere - jeg måtte jo prøve en annen oppskrift når jeg først var i gang!

Mønster: Cuddly (norsk mønster, finnes også på engelsk)
Garn: Anna og Claras bomuldsgarn, 33 g
Størrelse: Onesize
Pinner: 3,5

post signature

6 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye som tante:-) Stas! å strikke koseklut var lurt, det har jeg ikke tenkt på før. Takk for inspirasjon:-)

    SvarSlett
  2. Så søt den var! Har heller ikke tenkt på strikket koseklut før, men det var en god idè!

    SvarSlett
  3. Supersøt kanin! Og gratulerer som tante :)

    Og for et flott navn på ett garn: Anna og Claras bomuldsgarn :)

    Klem

    SvarSlett
  4. Så søt den var! Jeg har sett noe lignende før, men det hadde jeg glemt helt til jeg så denne. Lillegutt elsker å ha koseklutene (som er kjøpt) i armkroken når han skal sove, så kanskje jeg burde gi han en som mamma har laget i tillegg=)

    SvarSlett
  5. Gratulerer som tante! Er tante selv, trives veldig godt med det :-)

    Har sett på disse kaninene selv, synes de er nydelige! (Den står på lista)

    SvarSlett
  6. Søt kosekanin! Gratulerer med tantebarn! Det er sååå stas. Leit med den tøffe starten, håper alt går bra! <3

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord til meg ♥ Det gjør dagen min ekstra fin :)