18. mars 2009

Mammutsalget 2009

Bildet er hentet fra www.aschehoug.no

Til alle dere som nå tror at jeg kom hjem med bæreposer fulle av bøker, så kan jeg raskt avkrefte det!

Jeg kjøpte nemlig kun én bok, Anne Franks Dagbok, til den nette sum av kr. 49,50. Prisen passet meg veldig bra - jeg er jo student :) Jeg må si meg veldig fornøyd med dette kuppet ettersom jeg har hatt lyst til å lese akkurat denne boka helt siden ungdomsskolen, men aldri helt fått anledning til det.

Jeg har alltid vært glad i å lese og særlig krim har gått ned på høykant. Allerede på mitt siste år i barnehagen ble jeg "ansatt" som høytleser for de yngre barna - noe jeg storkoste meg med! Etter hvert som jeg ble eldre satt jeg stadig vekk godt plassert i sofakroken med minst én bok i fanget. Jeg leste hver ettermiddag, mens jeg spiste kvelds, og alltid før jeg la meg om kvelden. I ungdomstiden dabbet interessen litt av og fokus forsvant til skolearbeid, venner, gutter og bilkjøring. Interessen for lesing ble likevel ikke borte, men da jeg ble student fikk jeg imidlertid et helt annet forhold til å lese. Nå assosieres nemlig lesing med obligatorisk arbeid og korte tidsfrister - og aldeles ikke kos og avslapping! Derfor brukes kun sommerferiene til frivillig lesing.

Nå skal jeg dog gjøre et forsøk på å ta opp min gamle hobby igjen, og innføre litt lesetid på senga om kvelden. Hvis jeg får til dette kan jeg sakte bevege meg til sofakroken med selskap av en god kopp te :)

Dette ble jo nesten som et nyttårsløfte, jo! Hjelp...

2 kommentarer:

  1. WOW! kan du lesa og du? Du kan jo alt muligt.. visste ikkje at du va en lesehest :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord til meg ♥ Det gjør dagen min ekstra fin :)