17. januar 2010

Årets julegave: fiskelue/fish hat


Som en årlig tradisjon har jeg og ei av mine herlige venninner en avtale om å gi hverandre en ekte hjemmelaget julegave hvert år. Jeg skulle gjerne gitt noe hjemmelaget til alle og enhver, men tiden strekker ikke alltid til for sånt. Denne gaven, derimot, kan ikke fravikes med tiden som unnskyldning for å la være. En avtale er jo som kjent en avtale - og denne er jo en riktig så koselig en i tillegg! Det har etter hvert blitt slik at en av de største overraskelsene under juletreet hver år, er nettopp denne gaven - tro hva den andre har funnet på i år?!

I år ble gaven fra min side planlagt allerede på nyåret, og ferdigstilt i løpet av sommerferien 2009. Jeg kunne nemlig ikke strikke på den i Russland, ettersom mottakeren holdt til like over gangen på studenthjemmet. Dermed kunne den heller ikke blogges før leeeenge etterpå, og det gikk selvfølgelig i glemmeboka i de søte juletider.

Bedre sent enn aldri; her ser dere Thelma Egberts sin Fish Hat, eller fiskelue om dere foretrekker det på norsk. Engelsk mønster finnes her, og norsk mønster finnes her. Jeg brukte begge disse om hverandre, ettersom enkelte ting ofte står bedre forklart på et annet språk. Godt under 3 nøster Sandnes Smart i ulike farger gikk med, og jeg strikket på pinne nr. 4,5.

3 kommentarer:

  1. Æ føle mæi veldig priviligert av å få en så fantiastisk kul lue! Må jo være den eneste i milsomkrets me sånn :D

    SvarSlett
  2. Hehe, det høres bra ut! :) Bare vent til æ kler på mæi monsterforkleet - da kan vi konkurrere om å være kulest! :)

    SvarSlett
  3. Hehe, det blir nok en hard konkurranse! Regne me du fikk testa ut forklet under bakinga i dag ;)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord til meg ♥ Det gjør dagen min ekstra fin :)