13. februar 2011

Mange takk!


Den første takken går til alle dere som ble inspirert til å hjelpe Okhaldunga sykehus i Nepal! Dette bildet fikk jeg på mms av kjærestens mor, og i kveld fikk jeg oppdatering om at hun allerede er i gang med å strikke neste remse. Noen sokkepar har det også blitt, og kjenner jeg denne dama rett så er ikke dette de eneste sokkeparene som blir sendt med pakken til Nepal.......(?) Uansett; det er utrolig fint at de som har tid og lyst velger å engasjere seg - fortsett med det!

Deretter må jeg få takke, bukke og neie for alle de hyggelige kommentarene jeg fikk på puteinnlegget! Kjæresten lo godt da han leste hva dere syntes om prosjektet mitt, og han mente bevisst at puta så mye penere ut på bildet enn hva den er i virkeligheten. Haha, ikke vet jeg - jeg er fortsatt strålende fornøyd med den, og den befinner seg fortsatt i sofakroken! :)

Til sist vil jeg takke Nøsteblogg, som denne måneden har "ullvøl" som tema. På godt norsk er dette noe sånt som lapping eller reparasjon av strikkeplagg - en kunst som er selvfølgelig for våre mødre og bestemødre (i hvert fall mine!), men som min generasjon er nødt til å ville lære.. Vi hører vel til det velkjente bruk-og-kast-samfunnet, og for mange er veien kort til å få tak i et nytt plagg i stedet for å reparere det gamle. Jeg er ikke helt der, men frem til nå har jeg surfet på bølgen og latt hullete strikkeplagg ligge igjen når jeg er innom hos "ho mor". Nå har jeg ingen unnskyldning lengre, for Nøsteblogg viser enkelt trinn for trinn hvordan man kan reparere strikkeplagg (og faktisk få det til å se stilig ut også, hvis man ønsker). Nå holdt jeg meg til sort garn og ingen stilige innspill, men hullet i sokkene mine ble i hvert fall lappet og min kjære mor ble dermed spart for den jobben! ...Det er jo tross alt morsdag... ;) Gratulerer til alle mødre, og spesielt til min!


post signature

2 kommentarer:

  1. Her er det bare å sette seg ned og lese og lære:) Takker:)

    Sluttenpåhelgklem fra meg:)

    SvarSlett
  2. Nå ble jeg plutselig veldig stolt over at jeg tidligere denne uka lappet sammen tomlene på hele 3 par votter:) Kjedlig var det, men jammen var jeg ikke fornøyd når jobben var gjort. Og de flotte vottene kan varme enda mange kalde vinterdager. Også lærte jeg en ting: Lapp i det at trådene holder på å bli tynne, før det blir hull for da kan man bruke maskesting og da blir det jo ikke synlig hvis man bruker de samme fargene:)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord til meg ♥ Det gjør dagen min ekstra fin :)