12. juni 2011

Energisk farge til ei frøken


En liten bestilling har rukket å bli fullført, sendt, mottatt OG godkjent, og da er det "trygt" å publisere produktet her på bloggen. Man vet jo aldri - det kunne jo blitt totalkræsj fargemessig, eller jeg kunne bommet på størrelse, mønster, pynt eller eller eller... En er ofte selv sin største kritiker, har jeg hørt, og også i dette tilfellet var både mor og datter godt fornøyd med resultatet. Mottaker er ei Nordlandsfrøken, som selv har ringt og takket pent, og som kunne fortelle at pannebåndet kom til å bli mye brukt!

Garnet er et nytt bekjentskap for meg, Duo fra Sandnesgarn, som er en blanding av merinoull og bomull. Mykt og kløfritt er kvaliteter som teller positivt, og det er heller ingen ulempe at garnet er drøyt i bruk. Etter min mening en passelig vår/høst-tykkelse og en fryd å strikke med! Duo er rimelig likt Lerke ut fra det jeg så på garnbutikken, og for meg var det den skarpe fine rødfargen som avgjorde valget mellom disse to.

Note to self: Jeg la opp 17 m med dobbelt garn, og syntes det ble passe fast og fint. I tillegg valgte jeg å strikke første maske, men jeg burde heller løftet den av for å få en jevnere kant. Dette vises ved at det ser litt "slapt og skeivt" ut i liggende posisjon, men er heldigvis ikke synlig i bruk.

Mønster: Ja si det! Inspirasjon: Stinemor
Garn: Duo fra Sandnesgarn, 35 gram
Størrelse: Hodeomkrets ca. 56 cm
Pinner: nr. 5

post signature

7 kommentarer:

  1. Så flink du er til å gi bort hjemmestrikka gaver :) morsomt å lage, og minst like morsomt å få! Fint med svarte knapper, de kom tydelig og fint fram på det røde båndet!

    SvarSlett
  2. For en herlig gave!
    Det gjør seg med knallrødt innimellom:-)

    klem

    SvarSlett
  3. Rødt er knallfint, og disse pannebåndene så flotte. Og så søte knapper til pynt! Står på to-do-lista mi (som blir bare lengre og lengre), men er for tiden i hobbykoma ;). Må være sola som gjør det!

    SvarSlett
  4. Kjempefin gave :) Lekkert med knappene. Lurer på hvor mange Stinemor-panneband some r laget :)

    Enig med deg om garnet, det er min nye storfavoritt!

    Ha en fin 2.pinsedag.

    Klem

    SvarSlett
  5. Skjønn farge på fin gave:) Vi er mange som har latt oss inspirere av Stines pannebånd og de er jo så kjekke:)

    Klem:)

    SvarSlett
  6. Utruleg skjønt panneband, vart litt inspirert, fikk lyst å prøve eg og :-)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord til meg ♥ Det gjør dagen min ekstra fin :)