30. mars 2012

Strikket interiør


Hva er vel mer naturlig for en strikkeentusiast enn å sprite opp interiøret med strikkede detaljer? Foreløpig er det vel bare kopptuer og ei enkel pute jeg kan skryte på meg av egenprodusert interiør, men her er altså enda et tilskudd til heimen. En lekker kurv som gjør nytten på badet vårt, der temaet er blått. Foreløpig inneholder den vaskekluter, i mangel på annet stæsj å fylle den med. Gode tips tar jeg gjerne imot, men ut av badet skal den neppe :)


Kurven er strikket i tykt garn og med tykke pinner, så det var et raskt og enkelt prosjekt. Perfekt skravlestrikketøy en venninnehelg. Garnet var ikke helt min favoritt (bomull/akryl), men det ga et stødig resultat. Kurven kan fylles med så mangt og er tøyelig i alle retninger - og når jeg stappet nedi noen garnnøster for å få tatt et skikkelig bilde av kurven med innhold, oppdaget jeg at det kunne gjort seg med en kurv også til dette formålet... Det slenger en del nøster rundt omkring her, kan vi vel si ;)


Kanskje et ypperlig påskestrikketøy hvis du ønsker et enkelt prosjekt? Kurven kan jo strikkes i en fin pastellfarge og fylles med påskeegg, appelsiner eller kanskje ferske rundstykker til påskefrokosten? Nå har jeg tatt ferie og er i påskemodus, så da ønsker jeg en riktig god påske til dere som alltid kommer med fine ord til meg! Evig takknemlig :)

Mønster: Drops brødkurv
Garn: Drops Ice, 75 g
Størrelse: ca 20 cm i diameter. Høyde ca 10 cm (i brettet tilstand).
Pinner: nr. 6

post signature

2 kommentarer:

  1. Flinke Synnøve! Artig å se kurven i sine "rette" omgivelsa :)

    SvarSlett
  2. Denne var kjempefin! Jeg har sett Pickles har hatt noen kurver, men der har vært heklet, men denne var jo strikket, passer meg perfekt! Kanskje det blir en kurv på meg også en gang:)
    God påske!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord til meg ♥ Det gjør dagen min ekstra fin :)