10. oktober 2011

Kosekanin, del 2


Her ser dere den andre kosekaninen - ganske forskjellig fra nr. 1, selv om utgangspunktet er omtrent helt likt. Mens den første kaninen er to trekanter som strikkes nesten helt sammen, for så å lage et hode ut fra gjenstående masker på midten, er denne kaninen strikket på en helt annen måte. Her strikkes først en trekant, som så utvides slik at kaninen får to armer, for så å felle og til slutt lage et hode av gjenstående masker på slutten. To helt forskjellige kaniner, men begge kan by på like mye kos for mottaker ;) Hvilken jeg likte best? Jeg er sannelig ikke sikker - tror nok begge blir strikket igjen! Likte ørene best på den mørkeblå, selv om det var de jeg sleit mest med underveis. Kanskje en kombinasjon neste gang?!


Den mørkeblå kaninen er strikket i Stoff og Stil sitt bomullsgarn, holdt dobbelt, og det gikk med 40 gram. Neste gang bør jeg kanskje vurdere en annen garntype/pinnestørrelse ettersom dette ble litt for klumpete å jobbe med. Jeg er ikke så glad i å strikke på pinne nr. 4, og jeg ser at enkelt garn hadde fungert greit her. Også denne gangen fylte jeg kaninhodet med en bunt garn - genialt med tanke på vasking; her er det bare å kjøre på med 60 grader i vaskemaskinen.


Og dere! Tusen takk for alle hyggelige kommentarer jeg får - det gjør meg så glad å lese fine ord fra dere  Er også rimelig fornøyd med å ha vunnet 500 g herlig mohairgarn inne hos Silkesauen! Grubler hardt på hva jeg skal strikke av det, samtidig som jeg strikker iherdig på høstgenseren (er på god vei mot raglanen nå!) og tenker julegaver som best jeg kan :) Herlige tider disse mørke høstkveldene altså! Og dere - portofri dag hos Pickles i dag igjen... Gjett hvem som venter post... ;)

Mønster: Kosekanin (gratismønster)
Garn: Cotton 8/4 fra S&S, 40 g
Størrelse: Onesize
Pinner: nr. 4

post signature

10 kommentarer:

  1. Gjett om det er flere som venter post ;)

    Kjempefine kosekaniner! Jeg har prøvd meg på den lyseblå kaninen tidligere jeg også, men fikk det ikke til! Tror jeg må ha tolka oppskrifta helt feil..

    SvarSlett
  2. Selv takk for hyggelig kommentar =)
    Dette var da nusselige saker

    Mvh Siv

    SvarSlett
  3. Kjempefine kaniner, begge to! :) Jeg har strikket en som lignet den mørke din. Finnes vel mange oppskrifter der ute :)
    Gratulerer med superfin premie hos Silkesauen!

    Fin kveld til deg
    Stor klem

    SvarSlett
  4. Oioi søte kaniner! og hvorfor har ikke jeg vært innom bloggen din før?! Skammelig! :D Må ta meg en runde nedover jeg..

    Og ja, gubben her har ønsket seg en haug med luer og et skjerf.. garnet har ventet heeele sommeren og minusgradene er kommet.. men lue og skjerf? håper han kan vente litt til med det!! :o

    SvarSlett
  5. SÅÅÅ søte! Må herved skrives på strikkelista. Hjelpes, den begynner å bli lang. Godt jeg også venter på ny leveranse fra Pickles - OG var innom garnutsalget deres i dag! ;)

    SvarSlett
  6. De er så søte disse. Har strikket en lik den mørke blå en gang. Fant ut at det snart er jul jeg og, og føler jeg er litt tom i forhold til hjemmelagde gaver i år. Hvor mange år på rad har man gitt bort sokker, votter og luer liksom. Må legge hodet litt i bløt.

    SvarSlett
  7. Den var skjønn! Likte den mørke best jeg. :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord til meg ♥ Det gjør dagen min ekstra fin :)