19. juli 2012

Dukkeskjørt


Er det ikke slik at det er moderne med neonfarger nå for tiden? I så fall er guddatterens BabyBorn-dukke meget trendy i sitt nye skjørt. Oppskrift på et enkelt skjørt til denne dukken var ikke så lett å få tak i på en lørdagskveld, så her måtte jeg improvisere litt. Jeg la opp et "passe antall masker" og strikket i vei, økte litt her og der, la inn de knæsje stripene, økte litt mer, avsluttet med et par riller og felte av. Sydde løpegang med strikk inni og festet tråder. Voila!


Kjapp strikk, 100 % restegarn som har ligget i evigheter og som nå består av til sammen 1 meter etter at brorparten endte opp som dette neonfargede dukkeskjørtet. For en skjebne... Selv kjæresten var skeptisk til fargekombinasjonen, men det er ikke sikkert at dukka deler vår smak? Hun bør vel bare være fornøyd hun, som slipper å gå med rumpa bar. For uten oppskrift og uten dukke blir det hele tatt litt på gefühlen!

Mønster: Eget
Garn: Sandnes Easy og Drops Eskimo, totalt 54 g
Størrelse: BabyBorn
Pinner: nr. 5

post signature

4 kommentarer:

  1. Eg har hørt at dukker e fargeblinde ;) Dukke klær ja, eg fikk noe akrylgarn som eg fant ut måtte få det formålet, akk sukk denne strikkelisten..

    SvarSlett
  2. Så morsomt farger! Mottakeren kommer nok til å bli veldig glad. Har du forresten fått smykket enda? Vet det kan ta litt tid fra USA, men jeg håper det har kommet frem til nå.

    SvarSlett
  3. I følge min datter er dukker absolutt IKKE fargeblinde; de har faktisk påfallende lik smak i farger som hun som eier dukkene. Merkelige greier.
    Dette skjørtet hadde helt sikkert falt i smak:-)

    SvarSlett
  4. Superherlige farger!! Og det så ut som ett kjekt sommerprosjekt å ha :)

    Og du forstod visst noe som jeg selv ikke forstod, nemlig at det også er 'datafri' man ønsker seg på sommeren :)

    Fortsatt god sommer!

    Klem

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord til meg ♥ Det gjør dagen min ekstra fin :)