27. april 2012

Full stopp!


Nå er tida inne for å vaske og pakke bort diverse ullplagg som har vært i bruk gjennom hele vintersesongen og som ikke vil bli brukt i løpet av sommeren. Votter, sokker, gensere og ullbukser blir fort hullete på utsatte steder, og en liten innsats gir lengre levetid på klærne. Ingenting er så kjedelig som å måtte ta tak i "lørvene" i begynnelsen av neste sesong - det aller beste er å bare gjøre det nå og bli ferdig med det!


Nøsteblogg viser enkelt hvordan det skal gjøres steg for steg, så det er ingen unnskyldning at du ikke kan det ;) Knyttneven duger fint som stoppesopp, hvis du ikke har det. Finn frem restegarn i en noenlunde lik farge og sett i gang. Husmorpoeng oppnås umiddelbart! Ikke sant, mamma?! Det ligger jo mye arbeid bak strikkede plagg, og det gleder et strikkehjerte å se plaggene i bruk. Det som kanskje varmer enda mer, må jo være at hullene stoppes for at man skal kunne bruke klærne enda en sesong?


Når stoppingen er unnagjort kan du pakke bort ulla og finne frem vårklær, småsko og alt som hører våren og sommeren til! Til jul må nok kjæresten få nye selbuvotter hos meg, men inntil videre er det i hvert fall ingen krise ;)

Og dere! Tusen takk for så mange koselige kommentarer på egoprosjektet mitt! Hele uka har jeg kost meg når jeg har åpnet mailen - utrolig gøy altså :)

post signature

3 kommentarer:

  1. Imponerande med stoppesjau no på våren! Eg tykte eg var flink som vaska kleda før eg la dei vekk... Ja, no fekk du mange poeng!!!

    SvarSlett
  2. Jeg synes også det er imponerende! Her blir det som oftest lagt bort i et hjørne til neste vinter kommer brått på.. Men skal bli flinkere altså ;)

    SvarSlett
  3. så flink du er å stopper før neste sesong.....jeg har et par jeg har lurt på om jeg skal kaste...men kanskje jeg får prøve meg på stopping istedenfor jeg også.....

    Jeg har lagt igjen en liten utfordring til deg på bloggen min, håper du tar den selv om det er helt frivillig ;)

    http://komadyret.blogspot.com.es/2012/04/elleve-sma-utfordringer.html

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord til meg ♥ Det gjør dagen min ekstra fin :)